آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار فرحزادی، برج افق؛ طبقه دوم، واحد 5. 

تلفن های تماس:  ۰۲۱۲۲۳۴۲۸۹۶ | ۰۹۳۷۱۰۳۷۸۶۹ (واتساپ)

روزهای کاری: شنبه تا پنج شنبه  ساعت 10:00 تا 19:00

ارتودنسی چه تاثیری بر شکل صورت دارد؟

آیا می دانستید که برخی از درمان های ارتودنسی می توانند شکل صورت و لبخند شما را نیز تغییر دهند؟ در حالی که تغییر لبخند شما از کج به صاف معمولاً بارزترین تفاوت است، تعدادی از تغییرات ظریف تری در طول درمان شما رخ می دهد که تشخیص آنها کمی دشوارتر است. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیر ارتودنسی بر روی شکل ظاهری صورت می‌پردازیم. این مقاله توسط دکتر دلارا جهری، بهترین دندانپزشک سعادت آباد نوشته شده است.

آیا درمان ارتودنسی فرم صورت شما را تغییر می دهد؟

اگر “اوربایت”(جلوزدگی فک بالا ) یا “آندربایت”(جلوزدگی فک پایین)  دارید، فک نامرتب یا دندان های بیرون زده شما بر ظاهر صورت شما تأثیر می گذارد. اوربایت (که توسط متخصصین ارتودنسی “اورجت” نیز نامیده می شود) می تواند چانه ضعیف را ایجاد کند، در حالی که آندربایت باعث می شود فک پایین برجسته تر به نظر برسد و گونه ها فرورفته به نظر برسند. تغییرات شکل صورت شما در اثر درمان ارتودنسی بسته به شدت مشکلاتی که درمان می شوند، می تواند جزئی باشد.

آیا “اوربایت” با بریس قابل اصلاح است؟

بریس ها، اغلب همراه با الاستیک های ارتودنسی و یا فنرهای اصلاح کننده بایت، برای درمان اکثر مشکلات اوربایت موثر هستند، اما باید با یک متخصص ارتودنسی مشورت کنید تا بفهمید چه نوع درمانی برای شرایط فردی شما بهترین است. در طول ارزیابی شما، متخصص ارتودنسی شما رادیوگرافی فک را برای تعیین ماهیت و شدت مال اکلوژن می گیرد و یک طرح درمانی ایجاد می کند تا اطمینان حاصل شود که اوربایت شما به طور ایمن و موثر با حداکثر فایده برای ظاهر صورت شما اصلاح می شود.

مطالب مشابه: کامپوزیت دندان چیست؟

آیا بریس ها خط فک شما را بهبود می بخشد؟

درمان ارتودنسی ممکن است “خط فک” را تغییر داده یا بهبود بخشد، اما ممکن است برای دستیابی به یک تغییر محسوس، علاوه بر بریس‌ها یا تراز کننده‌ها، به وسایل انبساط کننده، وسایل کاربردی، الاستیک یا جراحی نیاز باشد. اصلاح همزمان بایت نامرتب نیز اولویت ارتودنتیست متخصص شما خواهد بود. نتایج بهینه درمان ارتودنسی باید به تعادلی در بهبود زیبایی دندان ها، لبخند، صورت و خط فک و همچنین یک بایت پایدار، راحت و کاربردی دست یابد.

آیا لبخند شما بعد از بریس تغییر می کند؟

از منظر زیبایی شناسی، احتمالاً بعد از بستن بریس متوجه تغییری در لبخند خود خواهید شد. به طور کلی، بریس ها برای تراز و اصلاح دندان ها یا بایت استفاده می شوند. بسته به درمان مورد نیاز، طبق توصیه متخصص ارتودنسی، ممکن است متوجه شوید که لبخندتان صاف‌تر یا شلوغ‌تر به نظر می‌رسد یا اینکه دندان‌هایتان در موقعیت‌های متفاوتی قرار دارند.

بیشتر بدانید...  درمان آفت دهان

آیا درمان ارتودنسی شکل دهان شما را تغییر می دهد؟

بسته به نوع مال اکلوژنی (ناهماهنگی فک ها و دندان ها) که در حال اصلاح است، ممکن است متوجه تغییر در ظاهر دهان خود شوید. این به این دلیل است که برخی شرایط – مانند اپن بایت – می تواند بستن کامل دهان را دشوار کند. این می تواند ظاهری کشیده به دهان بدهد. با اصلاح گزش به تغییر شکل دهان خود در زمان بسته کمک خواهید کرد.

آیا درمان ارتودنسی لب های شما را تغییر می دهد؟

بله، ممکن است بعد از گرفتن بریس و سایر اشکال درمان ارتودنسی متوجه شوید که لب‌هایتان متفاوت به نظر می‌رسند. این به این دلیل است که برجستگی یا «پری» لب‌ها مستقیماً تحت تأثیر موقعیت رو به جلو و تراز دندان‌های جلویی قرار می‌گیرد. بنابراین با حرکت دندان های جلویی به موقعیت های بهتر، شکل لب های شما نیز تا حدودی تغییر می کند. به عنوان بخشی از ارزیابی اولیه بیمار، ارتودنتیست ها به دقت لب ها و صورت را ارزیابی می کنند و هر گونه تغییر مورد انتظار را هنگام برنامه ریزی درمان در نظر می گیرند. این بدان معنی است که می توانید مطمئن باشید که نتیجه نهایی درمان دندان ها، لبخند، لب ها و صورت شما را تا حد امکان زیبا و متعادل می کند.

آیا بریس ها شما را جوان تر نشان می دهند؟

در حالی که انجام درمان ارتودنسی در بزرگسالی می تواند به شما این احساس را بدهد که به دوران نوجوانی خود بازگشته اید – به خصوص اگر از بریس استفاده می کنید – در واقع پس از اتمام درمان است که افراد واقعاً ظاهر جوان تری را مشاهده می کنند. در برخی موارد، اصلاح تراز فک همچنین می‌تواند پوست زیر چانه را سفت‌تر نشان دهد، ظاهر چین و چروک‌ها را نرم‌تر کرده و روند پیری را اندکی به عقب برگرداند.

لینک مفید: بهترین متخصص عصب کشی در سعادت آباد

آیا بریس ها لبخند کاملی به شما می دهند؟

در هسته خود، بریس ها برای حرکت دادن دندان های شما به موقعیتی استفاده می شوند که مطلوب تر، راحت تر یا برای عملکرد ضروری تر است. تعریف همه افراد از “عالی” کمی متفاوت است – اما پس از صحبت با متخصص ارتودنسی و درک برنامه درمانی شما، ما فکر می کنیم لبخند شما در پایان بسیار عالی به نظر می رسد!
آیا بریس ها از طریق اعتماد به نفس نیز می توانند ظاهر شما را تغییر دهند؟

بیشتر بدانید...  پروتز دندان بهتر است یا ایمپلنت؟

بسته به مسائل ارتودنسی که با درمان شما اصلاح می شوند، ممکن است نتایج متفاوتی نسبت به مواردی که در بالا ذکر کردیم، تجربه کنید. با این حال، هنگامی که درمان شما کامل شد، به احتمال زیاد اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و می توانید لبخند جدید خود را در هر فرصتی به نمایش بگذارید!

واقعیت این است که اگر تمایل دارید از لبخند زدن اجتناب کنید زیرا نسبت به دندان های کج خود آگاه هستید، درمان ارتودنسی این ترس ها را به طور کامل از بین می برد!

چگونه می توانم لبخند خود را بعد از بریس بهبود بخشم؟

کارهای زیادی وجود دارد که می توانید بعد از بستن بریس انجام دهید تا لبخندتان به بهترین شکل ظاهر شود. این شامل:

پوشیدن نگهدارنده: هنگامی که بریس های خود را بردارید، به شما یک نگهدارنده تعبیه می شود. این یا یک نگهدارنده پلاستیکی قابل جابجایی خواهد بود یا یک سیم ثابت که پشت دندان شما چسبانده می شود. مهم است که نگهدارنده خود را بپوشید و از آن مراقبت کنید تا دندان های خود را در جای خود نگه دارید.
کشیدن نخ دندان به طور منظم: نخ دندان کشیدن به از بین بردن مواد غذایی یا تجمع پلاک در دندان ها کمک می کند. با نخ دندان کشیدن منظم، لبخند خود را شاداب و عاری از هرگونه بیماری لثه نگه می دارید.
بهداشت عمومی: مسواک زدن منظم دندان ها و مراقبت از بهداشت عمومی دهان به حفظ سلامت دندان ها کمک می کند.

5/5 - (1 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها