آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار فرحزادی، برج افق؛ طبقه دوم، واحد 5. 

تلفن های تماس:  ۰۲۱۲۲۳۴۲۸۹۶ | ۰۹۳۷۱۰۳۷۸۶۹ (واتساپ)

روزهای کاری: شنبه تا پنج شنبه  ساعت 10:00 تا 19:00

پروتز دندان بهتر است یا ایمپلنت؟

چرا ایمپلنت از پروتز بهتر است؟

اکنون وقت آن رسیده به سوال اولیه و یا همین سوال مطرح شده پاسخ دهم . جواب واضح است . شما به هر روشی و با هر دیدی به این موضوع بنگرید، ایمپلنت بهترین انتخاب برای جایگزینی دندانهای از دست رفته شما است. بیاید کمی بیشتر بررسی کنیم :

  • زیبایی:

ایمپلنت کاملا شبیه دندان خودتان خواهد بود و از آنجائیکه با استخوان فک درگیر می شود، مانع از تحلیل استخوان و لثه می شود که در سایه روشهای قبلی ( دست دندان و یا بریج) از عوارض این درمانها می باشد. به هر حال کسی متوجه نخواهد شد که شما یک دندان جایگزین دارید.

اطلاعات بیشتر: کلینیک تخصصی بلیچینگ دندان

  • حفظ ساختمان دندانهای مجاور:

در این روش دندانهای مجاور تراشیده نمی شوند و دچار پوسیدگی های بعدی نخواهند شد.

  • اعتماد به نفس:

به طور یقین با استفاده از ایمپلنت احساس بهتری نسبت به خود، خنده و صحبت کردنتان دارید.

  • قابل اعتماد:

درصد موفقیت ایمپلنت های دندانی بسیار بالا است ، و بهترین انتخاب برای جایگزینی دندان از دست رفته شما است. و بر خلاف ادعاهای خلاف واقع گذشته در این رابطه، درصد موفقیت ایمپلنت نسبت به سایر روشهای جایگزینی دندان، بسیار بالاتر است و از آنجا که بدنه ایمپلنت از تایتانیوم خالص ساخته می شود، واکنشی بصورت رد پیوند وجود نخواهد داشت.

آیا پروتز دندان بهتر است یا ایمپلنت؟

در ادامه به مواردی که می‌تواند بر تصمیم شما اثر بگذارد اشاره خواهیم کرد.

  • سن:

ایمپلنت برای افرادی که در میان‌سالی یا جوانی به سر می‌برند انتخاب بهتری است زیرا هنوز دارای لثه‌های سالم هستند و استخوان فک آن‌ها تحلیل نرفته است. اما برای افرادی که سن بالایی دارند و لثه آن‌ها توان نگه داشتن پایه‌های ایمپلنت را ندارد، پروتز دندان می‌تواند گزینه بهتری محسوب شود.

  • تراکم استخوان:

اگر به دلیل بیماری‌های لثه یا آسیب به استخوان فک دندان‌های خود را از دست داده‌اید، ایمپلنت دندان نمی‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد و بهتر است از پروتز دندان استفاده کنید.البته قبل حتما از یک متخصص پروتز دندان مشورت بگیرید.

  • بهداشت:

اگر جزو افرادی هستید که وقت زیادی برای بهداشت و مراقبت از دندان‌های خود نمی‌گذارید، ایمپلنت دندان می‌تواند شما را دچار مشکل کند زیرا ایمپلنت‌های به نگهداری بیشتری احتیاج دارند. البته این موضوع را نیز نباید فراموش کرد که پروتز دندان نیز برای بیشتر عمر کردن نیاز به شستشوی روزانه دارد اما نگهداری آن، وقت کمتری می‌گیرد. بهتر است ابتدا مطالب پایه‌ای در مورد هر یک از این روش‌ها را بیان کنید و سپس با مقایسه و تحلیل مزایا و معایب هر یک، به نتیجه‌گیری بپردازید.

بیشتر بدانید...  اوردنچر چیست و چگونه کار می‌کند؟

مطلب مفید: فوق تخصص جرمگیری دندان

پروتز دندان

پروتز دندان، روشی است که برای جایگزین کردن دندان های گم شده یا خراب شده استفاده می شود. این روش شامل جایگزینی دندان با یک پروتز است که معمولاً از مواد مختلفی مانند پلاستیک، فلز، سرامیک و یا مخلوطی از این مواد ساخته شده است. پروتز دندان معمولاً با استفاده از موادی که شبیه به دندان طبیعی هستند، طراحی و ساخته می شوند تا به نظر دندان طبیعی بیایند.بین مزایای پروتز دندان می توان به هزینه کمتر و زمان کمتر مورد نیاز برای درمان اشاره کرد. همچنین، این روش برای بیمارانی که برای آن ها ایمپلنت مناسب نیست، مانند بیمارانی که دارای بیماری های مزمن هستند، مناسب است.

در صورتی که دندان هایتان مشکل شکستگی یا خرابی دارد میتوانید با مراجعه به یک دکتر جراح دندان تمام این مشکلات را رفع کنید و با خیال راحت از پروتز دندان استفاده کنید. با این حال، پروتز دندان های کامل برای برخی افراد به عنوان راه حل طولانی مدت نامناسب است. همچنین، این روش نیاز به تعمیرات مداوم دارد و ممکن است پس از چندین سال نیاز به تعویض داشته باشد.

ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان، یک پیشرفت بزرگ در درمان نقصان دندان است. در این روش، یک پیچ از فلزات پایداری، مانند تیتانیوم، به استخوان فک یا فکین بیمار پیوند می‌خورد. پس از گذشت چند ماه و بهبودی استخوان فک، یک پروتز دندان مانند ترمیم دندان ثابت بر روی پیچ نصب می‌شود. بین مزایای ایمپلنت دندان، می‌توان به بلند مدت بودن، طولانی مدت تعمیرات کمتر و نزدیک بودن به دندان طبیعی اشاره کرد. همچنین، ایمپلنت دندان برای بیمارانی که به دنبال راه حل دائمی هستند، مانند بیمارانی که دارای نقصان دندان شدید هستند، مناسب است. با این حال، هزینه ایمپلنت دندان بیشتر از پروتز دندان است و زمان بیشتری برای درمان نیز مورد نیاز است.

همچنین، برخی بیماران به دلیل عدم ایمنی یا مشکلات دیگر، مثل بیماری های قلبی یا دیابت، نمی‌توانند به راحتی از این روش بهره‌مند شوند. با توجه به این موارد، انتخاب بین پروتز دندان و ایمپلنت دندان بستگی به شرایط هر بیمار دارد و بهتر است با مشاوره پزشک خود، مزایا و معایب هر روش را بررسی کنید. همچنین، پزشکان برای انجام این روش‌ها، نیاز به آموزش‌های خاصی دارند و باید از یک دندانپزشک خوب و با تجربه و ماهر در این زمینه استفاده کنید.

با دادن امتیاز، ما را ارائه خدمات بهتر یاری کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها