آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار فرحزادی، برج افق؛ طبقه دوم، واحد 5. 

تلفن های تماس:  ۰۲۱۲۲۳۴۲۸۹۶ | ۰۹۳۷۱۰۳۷۸۶۹ (واتساپ)

روزهای کاری: شنبه تا پنج شنبه  ساعت 10:00 تا 19:00

عصب کشی دندان

در صورت وجود التهاب یا عفونت در داخل یکی از دندان ها، دندانپزشک شما ممکن است درمان ریشه دندان را پیشنهاد دهد. آنها برای جلوگیری از آسیب بیشتر یا عفونت، داخل دندان را تمیز و پر می کنند. درمان ریشه می تواند دندان شما را از بیرون آوردن نجات دهد. در واقع عمل عصب کشی، کشتن یا کشیدن عصب نیست بلکه تمیز کردن ریشه از آلودگی و بستن انتهای ریشه است به همین خاطر به این عمل درمان ریشه یا روت کانال تراپی گفته می شود که اصطلاح صحیح تری است. دکتر دلارا جهری، متخصص دندانپزشکی و جراح دندان برای انجام عصب کشی دندان در تهران با قیمت مناسب در خدمت شما است. برای آگاهی از قیمت عصب کشی دندان با شماره ۰۲۱۲۲۳۴۲۸۹۶ تماس حاصل فرمایید.

عصب کشی دندان

عصب کشی چیست؟

عصب کشی دندان یا ترمیم ریشه دندان (Root Canal) یک روش درمانی است که در صورتی که عفونتی در داخل ریشه دندان شکل گرفته باشد، برای نجات دندان و جلوگیری از ایجاد عوارض جدی برای سلامت دهان و دندان انجام می‌شود. در این روش، پس از برداشتن لایه‌ی لثه و ایجاد دسترسی به ریشه دندان، محتویات داخل ریشه از جمله باکتری‌ها، بافت‌های مرده و باقیمانده‌ی عصب، حذف می‌شوند. سپس مجرای ریشه با درج مواد ضدعفونی کننده و پر کردن کامل آن، به طور دائمی مسدود می‌شود تا باعث جلوگیری از ورود باکتری‌ها و عفونت به ریشه دندان شود. بعد از این درمان، معمولاً نیاز به ترمیم دندان با ترمیم تاج دندان (Crown) یا ترمیم دندان با بریج (Bridge) نیز وجود دارد تا دندان در برابر شکستن و تخریب محافظت شود و بتواند به عملکرد طبیعی خود بازگردد.

متخصص عصب کشی دندان

متخصص عصب‌ کشی دندان یک دندانپزشک است که در تشخیص و درمان مشکلات عصبی دندان‌ها و بافتهای مجاور آنها تخصص دارد.  وظیفه اصلی این متخصص درمان عصب دندان‌ ها و انجام عملیات عصب‌ کشی دندان است. دکتر دلارا جهری با استفاده از تجهیزات و تکنیک‌های مدرن، مشکلاتی مانند التهاب عصب دندان، عفونت، حساسیت شدید دندانی، و تخریب عصب را تشخیص می‌دهد و عملیات عصب‌ کشی دندان را با دقت انجام می‌دهد که امروزه جز بهترین متخصصان عصب کشی در تهران به شمار می رود.

با توجه به مهارت‌ها و دانش عالی خود، متخصص عصب‌ کشی دندان برای بهبود کیفیت زندگی بیماران و حفظ سلامت دهان و دندان‌های آنها نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند. بنابراین برای انتخاب بهترین دکتر عصب کشی در سعادت آباد تهران می توانید به مطب دکتر جهری مراجعه نمایید.

چه موقع باید عصب کشی کنیم؟

شما اغلب با دندان درد به دندانپزشک مراجعه می کنید و دندانپزشک به شما می گوید که دندان شما نیاز به عصب کشی یا درمان ریشه دندان دارد. هدف از عصب کشی از بین بردن عفونت باکتری های داخل دندان و به حداقل رساندن خطر عفونت مجدد در آینده است. اگرچه این یک درمان طولانی و خسته کننده است، اما در هر مرحله که عصب کشی انجام می شود خطر عفونت مجدد تا حد امکان کمتر می شود. قبل از اینکه بفهمیم عصب کشی چیست و چرا به آن نیاز داریم، ابتدا باید بدانیم که ساختار دندان بخش‌های مختلفی دارد.

تعریف ساختار دندان

  • مینا: لایه سختی که قسمت بالایی دندان را می پوشاند. مینای دندان واقعا سفت و متراکم است و از عاج و پالپ در برابر محیط خارجی محافظت می کند.
  • عاج: این لایه زیر مینای دندان است و عاج بیشتر ساختار دندان را تشکیل می دهد.
  • پالپ: این قسمت در داخل یا وسط دندان است که حاوی عصب و منبع خون است. (توجه: کانال ریشه تونل هایی در داخل ریشه های دندان هستند که از پالپ خارج می شوند.)

مرحله آخر درمان ریشه ودندان همان مرحله ترمیم دندان است. به دلیل دندان پوسیده یا شکسته درمان نشود، باکتری وارد کانال ریشه می شود و باعث عفونت عصب می شود. گاهی اوقات عفونت عصب آنقدر شدید است که آبسه در داخل دهان ایجاد می شود. در موارد دیگر، حتی ممکن است متوجه درد یا ناراحتی از دندانی که نیاز به عصب کشی دارد، نشوید. هنگامی که دندان شما نیاز به عصب کشی دارد، به این معنی است که باکتری های ناشی از پوسیدگی دندان به قدری به عمق دندان رفته اند که اعصاب و خون رسانی در کانال ریشه دندان به خطر می افتد. یک عفونت باکتریایی در پالپ وجود دارد. هنگامی که پالپ و کانال ریشه دندان توسط باکتری در معرض خطر قرار گرفت، تنها 2 گزینه برای مدیریت دندان وجود دارد، کشیدن دندان، عصب کشی. در صورتی که دندانی که عصب کشی شده است نیاز به ترمیم داشته باشد، می‌توان با استفاده از روش لمینت به ترمیم آن پرداخت. البته قبل از انجام لمینت دندان، ممکن است نیاز به ترمیم دیگری نیز وجود داشته باشد که بسته به شرایط دندان و سلامت دهان، پزشک معالج می‌تواند روش درمانی مناسب را تعیین کند. برای دریافت هزینه لمینت دندان در تهران روی این لینک کلیک کنید.

مزایای عصب کشی دندان

عصب کشی دندان در برخی موارد می‌تواند به عنوان یک راه حل موثر برای درمان عفونت و درد شدید دندان در نظر گرفته شود. برخی از مزایای این روش درمانی عبارتند از:

  • درمان درد شدید: در صورتی که عفونتی در دندان به گونه‌ای شدید شده باشد که باعث درد شدید و ناراحتی شود، هزینه برای عصب کشی دندان به عنوان یک راه حل موثر می‌تواند درمان درد شدید دندان باشد.
  • جلوگیری از ابتلا به عفونت: با حذف عصب دندان و پر کردن مجرای ریشه، می‌توان از ابتلا به عفونت در دندان جلوگیری کرد.
  • حفظ دندان: با انجام عصب کشی دندان، می‌توان از از دست رفتن دندان به دلیل عفونت و تخریب ریشه آن جلوگیری کرد و دندان را حفظ کرد.
  • حل مشکلات دهانی: در صورتی که عفونت دندان منجر به عوارضی مانند تورم لثه، خونریزی لثه، تب و تشنج و یا درد دهان شده باشد، عصب کشی دندان می‌تواند به حل این مشکلات دهانی کمک کند.
  • آسایش روحی: درمان عفونت و درد شدید دندان با هزینه برای عصب کشی دندان، می‌تواند باعث آسایش روحی بیمار شود و بهبود کیفیت زندگی او را فراهم کند.

اگر عصب کشی نکنیم ...

درد و ناراحتی شدید دندان یکی از مشکلات عدم درمان دندان خواهد بود. بدون درمان رگ‌های خونی و اعصاب داخل دندان به شدت عفونی می‌شوند و در آن زمان چرک و آبسه ایجاد می‌شود. آبسه تورم مملو از چرک است که معمولاً به دلیل تجمع عفونت در انتهای کانال ریشه قرار دارد. آبسه می تواند آنقدر جدی باشد که باعث تورم در اطراف صورت، چشم یا گردن شود. در این شرایط ممکن است نیاز باشد که مستقیماً به بیمارستان بروید. از دیگر مشکلات عدم درمان ریشه دندان می توان به تحلیل استخوان در اطراف ریشه دندان اشاره کرد. در این زمینه بهتر است با بهترین متخصص درمان ریشه دندان در تهران مشورت نمایید.

علائم نیاز به عصب کشی دندان

  • ایجاد آبسه یا خروج چرک از لثه مجاور دندانی که عفونی شده است.
  • درد شدید دندان به وجود می آید.
  • شما نمی توانید غذا بخورید یا دندان را بجوید.
  • حساسیت بالا به غذاها و نوشیدنی های سرد و گرم.
  • درد خود به خودی که فقط با خوردن و نوشیدن ایجاد نمی شود.

آیا عصب کشی دندان درد دارد؟

یکی از ترس های بزرگ در مورد عصب کشی، دردناک بودن آن است، اما درمانی که توسط جراح دندانپزشک آموزش دیده و باتجربه انجام می شود باید نسبتاً بدون درد باشد. دردی که احساس می شود از عفونت ناشی می شود نه از درمان. درمان باعث درد نمی شود. به تسکین آن کمک می کند. جراحی دندان با بی حس کردن دندان و ناحیه اطراف آن با بی حسی موضعی، درد این عمل را تسکین می دهد. پس از درمان، اگر دردی احساس شود موقتی است و داروهای مسکن بدون نسخه (OTC) ممکن است برای تسکین آن کافی باشد. در صورت نیاز، داروهای تجویزی، مانند کدئین، در دسترس هستند. دندانپزشک ممکن است برای درمان یا پیشگیری از عفونت آنتی بیوتیک تجویز کند.

اطلاعات مفید: قیمت کامپوزیت دندان

مراحل عصب کشی دندان

درمان ریشه یا عصب کشی در سه مرحله انجام می شود و تکمیل آن بین یک تا سه جلسه طول می کشد.

  1. تمیز کردن کانال ریشه

ابتدا دندانپزشک هر چیزی را که در داخل کانال ریشه وجود دارد خارج می کند. با بی حسی موضعی بیمار، دندانپزشک یک سوراخ دسترسی کوچک روی سطح دندان ایجاد می کند و بافت پالپ بیمار و مرده آن را خارج می کند.

  1. پر کردن کانال ریشه

در مرحله بعد، دندانپزشک با استفاده از فایل های کوچک و محلول های آبیاری، ناحیه توخالی را تمیز، شکل داده و ضد عفونی می کند. سپس دندان را با مواد لاستیکی مانند پر می کنند و با استفاده از سیمان چسبنده کانال ها را به طور کامل آب بندی می کنند.

  1. اضافه کردن یک تاج یا پر کردن

با این حال، دندان در حال حاضر شکننده تر از قبل خواهد بود. دندانی بدون پالپ باید از رباطی که دندان را به استخوان متصل می کند، تغذیه کند. این منبع کافی است، اما با گذشت زمان، دندان شکننده‌تر می‌شود، بنابراین روکش یا پر کردن دندان از آن محافظت می‌کند. تا زمانی که روکش یا پر کردن کامل نشده است، بیمار نباید دندان را بجود یا گاز بگیرد. هنگامی که روکش یا پر کردن دندان انجام شد، فرد می تواند مانند قبل از دندان استفاده کند.

مراحل تصویری عصب کشی دندان

مراقبت ها پس از عصب کشی دندان

بعد از عمل عصب‌ کشی دندان، مراقبت‌های خاصی باید انجام شود تا دندان بازیابی پیدا کند و از مشکلات بعدی جلوگیری شود. در ادامه به مراقبت‌های پس از عصب‌ کشی دندان پرداخته خواهد شد. با دکتر دلارا جهری بهترین دکتر عصب کشی در سعادت آباد تهران همراه باشید.

۱. استفاده از داروهای ضد التهاب و درد

 پس از عمل عصب‌ کشی، ممکن است دندان موقتاً درد و التهاب داشته باشد. پزشک شما ممکن است داروهای ضد التهاب و درد را به شما تجویز کند. از این داروها به دقت به توصیه پزشک پیروی کنید.

۲. حفظ بهداشت دهان

پس از عمل عصب‌کشی، به حفظ بهداشت دهان خود بیش از همیشه توجه دهید. دندان‌هایی که عصب‌ کشی شده‌اند، اغلب حساسیت به عوامل خارجی دارند. برای پیشگیری از عفونت و تعفن دندانی، دندان‌ها را دقیقاً بشویید و از مسواک نرم و مخصوص به عنوان مثال مسواک نرم یا مسواک الکتریکی استفاده کنید تا در آینده مجبور به هزینه درمان ریشه دندان مجدد نشوید.

مطلب مرتبط: بهترین متخصص جرمگیری دندان در سعادت آباد

۳. رعایت تغذیه مناسب

در روزهای اولیه پس از عمل عصب‌ کشی دندان، از مصرف غذاهای نرم و مایع ترجیحاً آبمیوه‌ها و سوپ‌ها بهره ببرید. اینکار به جلوگیری از تماس مستقیم با دندان‌های عصب‌ کشی شده و تخفیف از درد کمک می‌کند.

۴. جلوگیری از فشار و ضربه

دندان‌های عصب‌ کشی شده حساسیت بیشتری دارند. در نتیجه، سعی کنید از فعالیت‌هایی که ممکن است به دندان‌ها فشار وارد کنند، مثل جویدن مواد سفت، جلوگیری کنید. همچنین، در صورت نیاز از گارد دندانی استفاده کنید.

۵. پیگیری درمان

پس از عصب‌ کشی دندان، شما باید از توصیه‌های پزشکی پیروی کنید. این شامل قرار ملاقات‌ های مرتب با پزشک برای بررسی وضعیت دندان و تصمیم‌گیری در مورد درمان‌های بیشتر می‌شود.

در نهایت، پس از عصب‌ کشی دندان، نیاز به مراقبت و توجه ویژه به دندان‌هایتان دارید تا دندان‌ها به طور کامل به حالت عادی بازگردند و از عوارض ناشی از عصب‌ کشی جلوگیری شود. به مراقبت از دندان‌های خود اهمیت دهید تا دندان‌های سالم تری داشته باشید.

مشاوره و رزرو وقت عصب کشی دندان

برای رزرو وقت درمان ریشه دندان و همچنین مشاوره در خصوص عصب کشی دندان با دکتر دلارا جهری بهترین دکتر عصب کشی دندان، از طریق لینک های زیر اقدام کنید. کلیه خدمات بصورت نقد و اقساط انجام خواهد شد. 

چرا دندان نیاز به عصب کشی مجدد پیدا می کند ؟

نیاز به عصب‌ کشی مجدد یک دندان معمولاً به دلایلی ارتباط دارد که ممکن است پس از عصب‌ کشی اولیه یا در طول زمان پیش بیایند. در زیر به برخی از این دلایل اشاره می‌شود:

۱. عفونت مجدد دندان

گاهی اوقات، عفونت دندانی پس از عصب‌ کشی معمولی نمی‌تواند کاملاً کنترل شود و باعث می‌شود که نیاز به عصب‌ کشی مجدد شود. این امر ممکن است به علت باقی‌ماندن باکتری‌ها یا عفونت پیچیده‌تر اتفاق بیفتد.

۲. تخریب دندان

در برخی موارد، تخریب دندان به گونه‌ای است که حجم عصب در دندان کاهش یابد. این ممکن است منجر به علائم مثل درد شدید یا حساسیت شود و نیاز به عصب‌کشی مجدد را ایجاد کند.

۳. نقص در عملکرد عصب‌کشی اولیه

گاهی اوقات، عصب‌ کشی اولیه به دلایل فنی نقصی دارد و عصب دندان به طور کامل پاک نمی‌شود یا مواد پر کننده به درستی در دندان قرار نمی‌گیرند. این ممکن است به باقی‌ ماندن باکتری‌ها یا عفونت در داخل دندان منجر شود و هزینه عصب کشی دندان را با خود به همراه آورد.

۴. ترمیمات نامناسب

اگر ترمیمات دندان پس از عصب‌ کشی اولیه به درستی انجام نشود و دندان در معرض خطر باقی‌ماندن باکتری‌ها و عفونت قرار گیرد، ممکن است نیاز به عصب‌کشی مجدد پیش بیاید.

اطلاعات بیشتر: پروتز دندان چیست؟

۵. آسیب دیدگی

در برخی موارد، آسیب دیدگی به دندان، مثل شکستگی دندان، می‌تواند به نیاز به درمان ریشه دندان مجدد منجر شود.

در هر صورت، اگر علائمی مثل درد شدید، حساسیت به گرما یا سرما، تورم یا تغییر رنگ دندان داشته باشید، بهتر است به دندان‌پزشک خود مراجعه کنید تا وضعیت دندان‌هایتان بررسی شود و درمان مناسب اعمال شود، که ممکن است شامل عصب‌ کشی مجدد باشد.

بهترین متخصص عصب کشی دندان

 دکتر دلارا جهری به عنوان دندانپزشکی با تخصص و تجربه فراوان در زمینه عصب‌کشی دندان شناخته می‌شود. وی از مهارت‌های بالا و دانش عمیقی در تشخیص و درمان مشکلات عصبی دندان‌ها برخوردار است. ایشان به عنوان بهترین متخصص عصب‌ کشی دندان از تکنولوژی‌های پیشرفته و تجهیزات مدرن بهره می‌برد تا به بیماران بهترین مراقبت را ارائه دهد. وی همچنین دارای تجربه در انجام عمل های پیچیده در دندان‌ها است و از تکنیک‌های بروز و موثر استفاده می‌کند. 

با توجه به تمرکز و تعهد به کیفیت، دلارا جهری، بهترین متخصص عصب‌ کشی در تهران، بهبود کیفیت زندگی بیماران خود را تضمین می‌کند و به حفظ سلامت دهان و دندان‌های آنها کمک می‌کند. وی با داشتن دانش فنی بالا و تجربه، به یکی از پایگاه‌های اصلی در تشخیص و درمان مشکلات دندانی تبدیل شده و نقش بسیار مهمی در بهبود وضعیت دهان و لبخند بیماران ایفا می‌کند.

هزینه عصب کشی دندان

هزینه عصب‌ کشی دندان یا همان هزینه درمان ریشه دندان در تهران معمولاً به عوامل متعددی از جمله موقعیت جغرافیایی، مشکل دندان، تخصص پزشک معالج و تکنیک‌های درمانی مورد استفاده بستگی دارد. در بسیاری از موارد، هزینه عصب‌ کشی در تهران به عنوان یک راه حل سریع و آسان ولی کمی پرهزینه در دندانپزشکی شناخته می‌شود. به علاوه، بیمه دندانپزشکی نیز می‌تواند بخشی از هزینه را پوشش دهد.

با این حال، برای دقیق‌ترین اطلاعات در مورد هزینه عصب‌ کشی دندان در تهران، بهتر است با دکتر دلارا جهری بهترین دکتر عصب کشی دندان در سعادت آباد مشورت کنید و از ایشان تخمین هزینه مورد نیاز برای معالجه درمان ریشه دندان خود را دریافت کنید. همچنین از بیمه دندانپزشکی خود استفاده کنید تا ببینید درصورت امکان، چقدر از هزینه توسط بیمه پوشش داده می‌شود.

پرسش و پاسخ

ترمیم ریشه دندان (Root canal therapy) یا همان عصب کشی دندان، یک روش درمانی است که برای درمان عفونت و التهاب درون دندان به کار می‌رود. در این روش، پزشک معالج با انجام بخشی از عمل جراحی، مواد ضدعفونی کننده را در داخل دندان قرار داده و سپس مجرای ریشه دندان را پر کرده و به این ترتیب از شیوع عفونت در بخش داخلی دندان جلوگیری می‌شود.

خیر، بالعکس عصب کشی دندان برای جلوگیری از ابتلا به عفونت در دندان انجام می‌شود و مجرای ریشه دندان با استفاده از مواد ضدعفونی کننده و سپس پر کردن کامل آن، به طور دائمی مسدود می‌شود تا باعث جلوگیری از ورود باکتری‌ها و عفونت به ریشه دندان شود.

بله، پس از عصب کشی دندان، دندان ممکن است آسیب ببیند و به دلیل از دست رفتن عصب دندان و تخلیه شدن مجرای ریشه، ضعیف‌تر شود. بنابراین، ترمیم دندان  پس از عصب کشی، توصیه می‌شود تا دندان در برابر آسیب ها و تخریب ها محافظت شود و به عملکرد طبیعی خود بازگردد.

هزینه عصب کشی دندان ممکن است بسته به جایگاه دندان، محل سکونت و شهری که در آن درمان انجام می‌شود، تجهیزات و مصرفی‌های مورد استفاده در روش درمانی، تخصص و تجربه پزشک معالج و موارد دیگر متفاوت باشد. در کل، هزینه عصب کشی دندان می‌تواند در محدوده قیمتی مختلفی قرار گیرد. برای آگاهی از هزینه عصب کشی دندان در مطب دکتر دلارا جهری با مطب تماس بگیرید.

در حالت عادی، پس از انجام عصب کشی دندان، ممکن است دندان حساسیت هایی به درد، سرما و یا گرما نشان دهد که در اغلب موارد به مرور زمان کاهش می‌یابد. اما بسته به شرایط دندان و شدت درد، ممکن است برای کنترل درد، پزشک معالج داروهای مسکن و ضد التهابی تجویز کند.

4.4/5 - (10 امتیاز)
اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ژیلا شاهی

سلام یه سوال داشتم. ممکنه دندونی ک عصب کشی شده باز نیاز به عصب کشی داشته باشه؟

مریم

ممنون از خانم دکتر دلارا جهری. من پیش ایشون کار عصب کشی دندون کردم . خیلی عالی و مهربان و بااخلاق

جلال

هزینه عصب کشی دندان عقل با هزینه عصب کشی دندان جلو فرق داره؟؟