آدرس: تهران، سعادت آباد، بلوار فرحزادی، برج افق؛ طبقه دوم، واحد 5. 

تلفن های تماس:  ۰۲۱۲۲۳۴۲۸۹۶ | ۰۹۳۷۱۰۳۷۸۶۹ (واتساپ)

روزهای کاری: شنبه تا پنج شنبه  ساعت 10:00 تا 19:00

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت چیست؟

اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت

یکی از تکنیک های پیشرفته دندانپزشکی زیبایی اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت یا ترمیم دندان های آسیب دیده است.مواد استفاده شده در کامپوزیت به دندانپزشک این اجازه را می دهدکه با ظاهری طبیعی زیبایی لبخند فرد را بهبود بخشد. اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت به بررسی نظم دندانها، فرم، رنگ و طول دندان ها می پردازد.اگر بیمار برای تغییر فرم و رنگ دندان هایش نیاز به تراشیدن نداشته باشد می تواند از کامپوزیت برای اصلاح طرح لبخندش استفاده کند.در صورتی که نامنظمی دندان های فرد متوسط باشد و برای اصلاح آن لازم باشد دندانش تراشیده شود باید از لمینت سرامیکی استفاده کند.

مطلب مرتبط: هزینه پروتز دندان

روش های اصلاح طرح لبخند چیست؟

  • مرحله مشاوره: در این مرحله، دندانپزشک با شما در مورد اهداف و نیازهای شما در رابطه با اصلاح طرح لبخند صحبت خواهد کرد و به شما راهنمایی خواهد داد که آیا این روش برای شما مناسب است یا نه.
  • تهیه دندان: در این مرحله، دندانپزشک قسمت های لبخندی دندان های شما را برش می دهد تا بتواند کامپوزیت دندان را بر روی سطح دندان قرار دهد.
  • برش کامپوزیت دندان: پس از برش دندان، دندانپزشک کامپوزیت دندان را بر روی سطح دندان قرار می دهد و آن را به شکل دلخواه شما شکل می دهد.
  • سفید کردن کامپوزیت دندان: پس از اینکه دندانپزشک کامپوزیت دندان را به شکل دلخواه شما شکل داد، آن را با یک لامپ خاص سفید می کند تا براقیت و جلوه زیبایی را به آن ببخشد.
  • ترمیم و تکمیل کامپوزیت دندان: در این مرحله، دندانپزشک کامپوزیت دندان را ترمیم و تکمیل می کند تا به شکل نهایی خود برسد.
  • پالیش: در نهایت، دندانپزشک سطح دندان های شما را پالیش می کند تا نتایج بهتری بدست آید و دندان های شما براق تر و زیبا تر شوند.

مهمترین مزیت این روش درمانی این است که با کمک آن می توان اصلاح طرح لبخند در مدت زمان کوتاهی و با هزینه نسبتاً کمتری انجام داد.

اطلاعات بیشتر: فوق تخصص درمان ریشه دندان

چگونگی ایجاد اصلاح طرح لبخند

هر یک از دندانپزشکان ممکن است با روش های متعددی به اصلاح طرح لبخند بپردازند..لذا در ادامه به برخی از این روش ها که نیاز است به صورت تخصصی انجام گیرند اشاره می کنیم:

  • ارتودنسی: یکی از مطلوب ترین روش های اصلاح طرح لبخند، ارتودنسی می باشد زمانی که افراد دندان های نامرتبی دارند که یکدست نمی باشند البته نه به حدی که به جراحی فک نیاز باشد می توان از این روش استفاده نمود.
  • جراحی فک: در این روش اصلاحی، دندانپزشک استخوان فک متقاضی را به حد تناسب جا به جا می نماید تا بین اجزای صورت و فک تناسب برقرار گردد. زمانی که میزان عقب با جلو بودن فک دندانی بسیار زیاد باشد که با روش هایی مثل ارتودنسی، کامپوزیت.. نتوان نتایج مورد نظر را کسب نمود از جراحی فک استفاده می گردد.
  • بلیچینگ دندان ها: از دیگر روش های طرح لبخند نیز، بلیچینگ می باشد که بهترین گزینه برای افرادی می باشد که به دنبال سفید کردن دندان های خود در مدت زمانی کم هستند و البته که اینکار فقط از عهده یک دکتر بلیچینگ دندان بر میاید.
  • پر کردن دندان ها: پر کردن دندان از روش های تخصصی و البته قدیمی دندانپزشکی است که با قرارگیری فلز، فضای خالی و.. دندان پر می شود.در عصر امروز می توان با مواد کامپوزیتی نیز به پر کردن دندان ها پرداخت و به بهترین شکل دندان های جدید را در دهان خود احساس کنید.
  • ایمپلنت: در راستای اشاره به اینکه ایمپلنت چیست؟ باید بیان داشت افرادی که دندان هایشان افتاده است می توانند با بهره مندی از خدمات ایمپلنت دندان، دندان های از دست رفته خود را به شکلی حیرت انگیزی بازگردانند.
  • باندینگ: با این روش اصلاحی می توان به اصلاح بد رنگی دندان ها، ترک خوردگی، فاصله بین دندان ها و..که سبب کاهش میزان زیبایی ظاهری دندان ها شده اند پرداخت.
    افراد می توانند با انتخاب رنگ دندانی مطابق با دندان های طبیعی خود جهت اصلاح بد رنگی دندان ها اقدام نمایند.
  • لمینت سرامیکی: لمینت سرامیکی از روش های دائمی اصلاح دندان است که سبب شفافیت زیاد دندان ها شده و به صورت دائمی بر روی دندان ها قرار می گیرد زیرا پس از نصب نمی توان آن را از روی دندان ها خارج نمود.
  • کامپوزیت ونیر: از دیگر روش های اصلاحی نیز، نصب روکش کامپوزیت ونیربر روی دندان ها می باشد. کامپوزیت ونیر با شفاف تر کردن دندان ها به صورت طبیعی و نیز برطرف نمودن عیوب دندانی به زیباتر ساختن دندان ها می پردازد که افراد می توانند با نصب کامپوزیت دندان قیمت مناسب به زیباتر ساختن دندان های خود بپردازند. این روش دائمی نبوده و افراد می توانند در طی زمان آن را از روی دندان ها خارج کرده و دوباره نصب کنند.در صورتی که نیاز به پاک و تمیز کردن دندان های خود دارید، قبل از کامپوزیت میتوانید توسط دکتر جرمگیری دندان، دندان های خود را جرمگیری و بعد کامپوزیت یا لمینت کنید.
بیشتر بدانید...  خمیر دندان و مسواک مناسب ایمپلنت دندان

باندینگ کامپوزیت دندان چیست؟

باندینگ کامپوزیت دندان یک درمان ترمیمی زیبایی با حداقل تهاجم است که در آن کامپوزیت به شکل دندان طبیعی در می آید و روی دندان های شما نصب می شود.از باندینگ کامپوزیت می توان به عنوان یک راه حل ترمیمی برای برطرف کردن عیوب ظاهری مختلف دندان ها استفاده کرد که در ادامه به چند مورد از آن اشاره می کنیم:

  • پوشاندن زردی یا لکه دندان ها
  • تراز کردن طول دندان هایی که کوتاه هستند یا ساییده شده اند
  • ترمیم دندان های ترک خورده و شکسته

دندانپزشک ابتدا با شما درمورد تغییراتی که قرار است روی دندان تان ایجاد شود صحبت می کند سپس یک موکاپ روی دندانتان قرار می دهد تا مشاهده کنید شکل دندان های شما پس از نصب کامپوزیت چگونه خواهد بود.چنان چه از اصلاح طرح لبخند خود با کامپوزیت راضی بودید،دندانپزشک باندینگ کامپوزیت را دریک جلسه انجام می دهد.سپس یک تا دو هفته پس از درمان آن را بررسی می کند تا از نتیجه کار مطمئن شود. برخلاف لمینت در کامپوزیت نیازی نیست که بخشی از ساختار مینای دندان شما برداشته شود.ونیرکامپوزیت بدون تراش مینای دندان به دندان های شما چسبانده می شود سپس متخصص دندانپزشکی با مهارت خود این مواد رابه رنگ یا شکل دلخواه در می آورد.در حین انجام باندینگ کامپوزیت دندانپزشک لیرینگ یا تکنیک لایه گذاری را با دقت انجام می دهد تا کامپوزیت دقیقا شبیه شکل و بافت دندان طبیعی شما شود.باندینگ کامپوزیت عاری از درد بوده و برای انجام آن نیازی به بیهوشی یا بی حسی نیست.

اطلاعات پزشکی: فوق تخصص جراحی دندان

مراقبت های بعد از انجام کامپوزیت دندان چیست؟

کامپوزیت دندان یک نوع ماده پرکننده است که برای بازسازی دندان های دائمی و نیز درمان لثه های کشیده شده استفاده می شود. برای حفظ این پر کننده و اطمینان از ماندگاری آن، باید در ادامه مراقبت هایی انجام شود. بعضی از مراقبت هایی که بعد از انجام کامپوزیت دندان لازم است انجام داد عبارتند از:

  • خوردن غذا: باید از خوردن غذاهای سخت یا کمیاب باشید، بدون اینکه بر روی دندان های پر کننده فشار وارد شود.
  • مسواک زدن: باید دندان های خود را دو بار در روز با مسواک نرم و خمیر دندان نرم تمیز کنید.
  • پاکسازی فضاهای میان دندان ها: باید از فرش دندان و نخ دندان برای پاکسازی فضاهای میان دندان ها استفاده کنید.
  • رعایت دوره های مراجعه به دندانپزشک: برای ارزیابی وضعیت دندان های خود و بررسی ماندگاری کامپوزیت دندان باید در دوره های منظمی به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • استفاده از محافظ دندانی: برای جلوگیری از شکستن و خرد شدن کامپوزیت دندان می توانید از محافظ دندانی برای ورزش و فعالیت های فیزیکی استفاده کنید.
  • جلوگیری از گرفتگی: برای جلوگیری از گرفتگی و التهاب لثه، باید هر روز از طریق خراطی یا پاکسازی دهان، باکتری ها و باقیمانده های غذایی را از دندان های خود پاک کنید.
  • جلوگیری از تغییر رنگ: برای جلوگیری از تغییر رنگ کامپوزیت دندان، باید از مصرف سیگار، نوشیدنی های گازدار، قهوه و چای سیاه و همچنین مواد رنگی پرهیز کنید.
  • استفاده از دهانشویه: برای کنترل باکتری ها و حفظ بهداشت دهان، می توانید از دهانشویه استفاده کنید.
  • جلوگیری از فشار و ضربه: برای جلوگیری از شکستن کامپوزیت دندان باید از فشار و ضربه های شدید بر روی دندان ها پرهیزکنید.
  • مراقبت های پس از درمان: در صورتی که پس از انجام کامپوزیت دندان درد، تورم، خونریزی یا علائم دیگری داشتید، باید به دندانپزشک خود اطلاع دهید.
بیشتر بدانید...  آیا کشیدن دندان عقل لازم است؟

با انجام مراقبت های بعد از انجام کامپوزیت دندان، می توانید از ماندگاری و کیفیت پر کننده دندان خود اطمینان حاصل کنید و به دندان های سالم و زیبا دست یابید.

اطلاعات مفید: اگر به دنبال بهترین متخصص لمینت در تهران میگردید، باید دکتر دلارا جهری رو به شما معرفی کنم.با هزینه کمتر و کیفیتی بالاتر لمینت دندان خود را انجام دهید.

با دادن امتیاز، ما را ارائه خدمات بهتر یاری کنید
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها